Isparta Yenişarbademli melikler yaylası

Isparta’da kamp yapılacak yerler arasında 1 numara olan Melikler Yaylası; doğa tutkunlarının mutlaka kamp yapması gereken yerlerin başında gelmektedir. Melikler Yaylası’ndan baktığınız zaman Isparta ve Konya sınırını belirleyen Dedegöl Dağı tüm ihtişamıyla karşınızda duruyor ve izleyenlere Himalaya Dağları görünümü sunuyor. Isparta’nın doğusundaki ilçelerinden olan Yenişarbademli’de bulunan Dedegöl Dağı 2.992 metre rakımıyla görenleri büyülüyor. Dedegöl Dağı’nın eteklerinde Melikler Yaylası, Pınargözü Mesire Alanı, Pınargözü Günibirlik Piknik Alanı, Pınargözü Mağarası ve Zindan Mağarası bulunuyor. MELİKLER YAYLASI’NA NASIL GİDİLİR? Biz www.kampyerleri.org olarak her zamanki gibi Melikler Yaylası’na otostopla gitmeyi tercih ettik. Isparta’dan Eğirdir’e kadar otostopla gittik. Eğirdir’den Yenişarbademli ilçesine otostopla gittik ve Yenişarbademli ilçesinden de patpat adı verilen motora otostop çekerek Melikler Yaylası’na kadar otostopla çıkmayı başardık. Melikler Yaylası’nda otostop çektiğimiz pat pat, bize ofroad gibi geldi diyebiliriz 🙂 GÖRSELİN BÜYÜK HALİ İÇİN ÜZERİNE TIKLAYINIZ Araplar bu off-roadı yapabilmek için 150-200 dolar ödüyor. Biz ise çiftçi amcamız ve teyzemiz sayesinde keyifli bir şekilde ve sıcak bir gülümseme karşılığında dağlar arasında keyifli bir yolculuk yaptık 🙂 Ayrıca Melikler Yaylası haritasına aşağıdan erişebilirsiniz 🙂 Özel aracı olanlar, Melikler Yaylası’na gitmek için Isparta merkezden Eğirdir’e oradan ise Aksu yoluyla birlikte Yenişarbademli’ye kadar gelerek Melikler Yaylası’na çıkabilirler. Ayrıca kendi aracı olmayanlar ise Isparta’dan 6 TL karşılığında Eğirdir’e oradan Yenişarbademli minibüslerine binerek Vali Çeşmesi’nin önünde inerek yol ayrımından 2-3 kilometre yürüdüklerinde Melikler Yaylası’na varabileceklerdir. Fakat Yenişarbademli otobüsleri günde 3 defa geçmektedir detaylı bilgiyi Yenişarbademli otogarından ve Eğirdir Otogar’dan alabilirsiniz. Melikler Yaylası’na ulaşım konusunda aklınıza takılan tüm soruları yorum olarak sorabilirsiniz, çekinmeyin 🙂 ÇOBAN AMCAMIZI MUTLAKA ZİYARET EDİN Melikler Yaylası’ndan aşağı doğru inen yolda bulunan çoban çadırını mutlaka ziyaret edin. Çok tatlı çoban amcamız ve teyzemiz var. 57 yıldır Dedegöl Dağı’nın eteklerinde yaşıyorlarmış. Koyunları, kuzuları, tavukları, horozları ve kangal köpekleriyle yaşamlarına devam ediyorlar. Çoban amcamız Melikler Yaylası’nda her yıl düzenlenen şenliklere katılan insanlarla ilgili olarak “Eğer insanlarımız bu güzelim yaylamızı kirletecekse şenlikler yapılmasın. Ben şenlikler bittikten sonra yukarıya çıkıyorum, bakıyorum ve her yerin çöplük içinde olduğunu görünüyorum. İçim kan ağlıyor, yetkililerin kapısını çaldım fakat kimse beni dinlemedi. Bende şenliklere gelen insanlara bu yüzden biraz sert oluyorum. Ama sizin gibi doğacı kişiler gelirlerse ben kapımı açarım, çayımı demlerim ve yemeğimizi yeriz.” ifadelerini kullandı. MELİKLER YAYLASI KAMP ALANI MACERASI Melikler Yaylası’nda www.kampyerleri.org olarak iki gün kamp yaptık. Dedegöl Dağı’na çıkacaksanız ve Melikler Yaylası’nda kamp yapacaksanız jandarmayı arayarak bilgilendirmenizi tavsiye ederiz. Biz Melikler Yaylası’nda ahşap çeşmeyi geçtikten sonra aşağı doğru inen yolun kenarında topçam ağacının dibinde kamp yaptık. İçme suyunuzu ise Dedegöl Dağı’nın eteklerindeki pınarlardan sağlayabilirsiniz. Biz Ömer Faruk arkadaşımızla yaptığımız kampta sadece geceleri soğuk oldu. Onun dışında bir sorunumuz olmadı. Çoban amcamız kangal köpeğini bizim yanımıza gönderdi ve dostumuz sabaha kadar bize eşlik etti. Beraber yedik, beraber içtik ve beraber eğlendik diyebiliriz 🙂 Aşağıdaki fotoğrafı görünce “Kampta ekmek mi yaptınız?” soruları geldi. BİM’de satılan 12’li lavaşları aldık ve közde pişirdik. İçine de köftelerimizi, tuttuğumuz balıkları ve tavuklarımızı koyarak afiyetle yedik 🙂 Hava eksilere düşmeye başlayınca ise kamp çadırımızın içine soba kurmaya başladık. Ömer hemen taşları ateşte ısıttı, bir miktar su kaynattık ve taşları çaydanlığın içine atarak çadırın içini 1 saatte olsun sıcak tutmayı başardık 🙂 MELİKLER YAYLASI’NDA YAPILABİLECEK ETKİNLİKLER Melikler Yaylası’nda ve Dedegöl Dağı’nın eteklerinde kamp yapabilirsiniz. Melikler Yaylası’ndan Yaka Köyü’nde bulunan Yaka Kanyonu’na dağ bisikleti sürüşü yapabilirsiniz. Yaka Kanyonu’na trekking yapabilirsiniz. Dedegöl Dağı’na tırmanabilirsiniz. Kamp ateşi başında çay, muz-çikolata ve marshmallow keyfi yapabilirsiniz. Melikler Yaylası’ndan gün batımını izleyebilirsiniz. Pınargözü Mesire Alanı’nı ziyaret edebilir, bisiklet sürüşü yapabilirsiniz. Pınargözü Günibirlik Piknik Alanı’nı ziyaret ederek insanlarla sohbet edebilirsiniz. Türkiye’nin 12 kilometre uzunluğuyla en uzun mağarası olarak bilinen Pınargözü Mağarası’nı ziyaret edebilirsiniz. Yenişarbademli ilçesinin 11 kilometre batısında bulunan Pınargözü Mağarası’nın su sıcaklığı çok düşüktür. Gezmesi zordur, içinde uzun süre durmanızı tavsiye etmeyiz.